Zmiana sposobu rozliczania projektu – już obowiązuje
Beneficjencie
w nawiązaniu do ostatniej korespondencji mailowej oraz komunikatu zamieszczonego na stronie internetowej Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości pod linkiem https://scp-slask.pl/czytaj/zmiana_rozliczania_projektu, zgodnie z którym do końca IV kwartału 2025 r. ulegnie zmianie sposób rozliczania projektu informuję, że planowana zmiana zaczyna obowiązywać od dnia 17.10.2025 r.
W praktyce oznacza to, że wszystkie wnioski o płatność i rozliczające zaliczkę, złożone do dnia 16.10.2025 r., będą procedowane zgodnie z dotychczasowym sposobem rozliczania projektu, aż do ostatniej wersji, na której wniosek zostanie zatwierdzony/wypłacony. Przykładowo w dniu 16.10.2025 r. do rozliczenia został złożony wniosek nr 002-01, czyli kolejny (drugi) wniosek w projekcie w pierwszej wersji. Wniosek ten i jego kolejne jego wersje (002-02 i dalsze – jeśli będą), będą rozliczane zgodnie z dotychczasowym sposobem. Jeśli natomiast wniosek 002-01 zostanie złożony 17.10.2025 r. będzie on i jego kolejne wersje weryfikowany zgodnie z nowym sposobem rozliczania projektu.
Bądź przygotowany do:
- złożenia metodologii łączenia i dzielenia wydatków, jeśli dotychczas tego nie zrobiłeś lub gdy złożona metodologia jest błędna. Wzór metodologii będzie dostępny w przyszłym tygodniu pod powyższym linkiem;
- uzupełnienia modułu zamówień w systemie CST2021 dla zamówień przekraczających wartość 50 000/80 000 PLN po podpisaniu umowy z Wykonawcą oraz poinformowania nas niezwłocznie o złożeniu zamówienia w systemie CST2021, za pośrednictwem platformy elektronicznej ePUAP/ e-Doręczenia. Jeśli dotychczas podpisane umowy z wykonawcami zostały już przedłożone do rozliczenia w ramach wcześniejszych wniosków o płatność, nie ma konieczności informowania nas o złożeniu zamówienia w systemie CST2021;
- jeśli Twój wniosek będzie weryfikowany zgodnie z nowym sposobem rozliczania projektu, będziesz dostawał odrębne wezwanie do wyjaśnień w zakresie formularza wniosku o płatność, a odrębne do wyjaśnień w zakresie zamówień.
Pamiętaj!
w metodologii łączenia i dzielenia wydatków musisz pogrupować wszystkie zamówienia tożsame czasowo, podmiotowo i przedmiotowo, i odpowiednio je oznaczyć na potrzeby projektu, np. Zamówienie 1.
Dla przykładu, jeśli w projekcie masz zaplanowany zakup 10 wydatków od WYD001 – WYD010.
Wydatki nr WYD001 (wartość kwalifikowalna 20.000 PLN), WYD002 (wartość kwalifikowalna 200.000 PLN) i WYD003 (wartość kwalifikowalna 2.000.000 PLN) spełniają powyższe trzy przesłanki (tożsamość czasowa, przedmiotowa i podmiotowa) i ze względu na swoją łączną wartość przekraczającą 50 000/80 000 PLN, stanowią jedno zamówienie, które w metodologii łączenia i dzielenia wydatków należy oznaczyć jako Zamówienie 1.
Oznacza to, że dla każdego z tych wydatków jesteś zobowiązany do publikacji zapytania ofertowego w Bazie konkurencyjności – może to być np. jedno zapytanie ofertowe na wszystkie trzy wydatki albo trzy odrębne zapytania ofertowe na każdy wydatek.
Wydatki nr WYD004 (wartość kwalifikowalna 20.000 PLN), WYD005 (wartość kwalifikowalna 10.000 PLN) również spełniają powyższe trzy przesłanki (tożsamość czasowa, przedmiotowa i podmiotowa), jednak ze względu na swoją łączną wartość nieprzekraczającą 50 000/80 000 PLN, nie jesteś zobowiązany do publikacji zapytania ofertowego w Bazie konkurencyjności, jednak możesz to zrobić. W metodologii łączenia i dzielenia wydatków należy oznaczyć to zamówienie jako Zamówienie 2 i wskazać tryb zamówienia zamówienie poniżej 50 000/80 000 PLN (nawet jeśli zdecydujesz się opublikować zapytania ofertowe na Bazie konkurencyjności).
Wydatki nr WYD006 (wartość kwalifikowalna 2.000 PLN), WYD007 (wartość kwalifikowalna 8.000 PLN), WYD008 (wartość kwalifikowalna 30.000 PLN), WYD009 (wartość kwalifikowalna 40.000 PLN) i WYD010 (wartość kwalifikowalna 10.000 PLN) również spełniają powyższe trzy przesłanki (tożsamość czasowa, przedmiotowa i podmiotowa) i ze względu na swoją łączną wartość przekraczającą 50 000/80 000 PLN, stanowią jedno zamówienie, które w metodologii łączenia i dzielenia wydatków należy oznaczyć jako Zamówienie 3. Oznacza to, że dla każdego z tych wydatków jesteś zobowiązany do publikacji zapytania ofertowego w Bazie konkurencyjności – może to być np. jedno zapytanie na wszystkie pięć wydatków albo pięć odrębnych zapytań na każdy wydatek.
W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z opiekunem projektu.